Oferta międzynarodowa – dlaczego ważne jest, aby miał ją dostawca systemu ERP?
Jeszcze około trzydziestu lat temu tylko naprawdę duże korporacje prowadziły działania transgraniczne. I nazywały się firmami wielonarodowymi. Ale od odkrycia Internetu ta sytuacja drastycznie się zmieniła. W dzisiejszym świecie średnie firmy nawet te małe mogą sprzedawać i dostarczać produkty i usługi na całym świecie. Ma to oczywiście wpływ na zakres i możliwość wdrażania systemów informatycznych. Dlatego przy wyborze nowego rozwiązania ERP ważne jest, aby zawsze sprawdzić, czy potencjalny dostawca ma ofertę międzynarodową.
Pomimo tego, że szybko postępująca globalizacja trwa już ponad dwie dekady, różnice między państwami są znaczące. I nie ogranicza się to jedynie do takich aspektów jak język czy waluta! Prawie każde państwo ma własną specyfikę w zakresie rachunkowości, zasad podatkowych i szczegółowej sprawozdawczości. A ponad tym wszystkim istnieją dobrze nam znane różnice kulturowe.
Te różnice mają naprawdę znaczący wpływ na wdrożenia międzynarodowego. Jeśli chcesz korzystać z globalnego rozwiązania ERP, które nie ma lokalizacji dla wszystkich Twoich krajów, działania istnieje ryzyko, że nie będziesz przestrzegać przepisów. Alternatywną jest stosowanie różnych lokalnych rozwiązań dla każdego kraju, co spowoduje utratę wglądu, złożoną organizację i znacznie wyższe koszty.
Lepiej nie wpaść w pułapkę, w której rozpoczynasz pracę z lokalnym dostawcą w swoim kraju i po pierwszym wejściu na nowy rynek od razu napotykasz problemy. Niestety wiele firm musiało na własnej skórze doświadczyć tej ważnej lekcji.
Oferta międzynarodowa od Microsoft
Microsoft ma atrakcyjną ofertę międzynarodową dla rozwiązania Dynamics 365 zawierającą:
- Zlokalizowane wersje jej rozwiązań Dynamics 365 dla 45 krajów na całym świecie (49 od kwietnia 2021). Zlokalizowane oznacza lokalny język, lokalną walutę oraz lokalne przepisy i regulacje – wszystko na bieżąco,
- Dostępność lokalnych partnerów wdrożeniowych we wszystkich tych krajach, którzy znają zlokalizowaną wersję od podszewki, mówią lokalnym językiem i rozumieją lokalną kulturę,
- Dostęp do lokalnego helpdesk‘a, który zapewnia wsparcie w lokalnym języku i lokalnej strefie czasowej.
Jak możesz sobie wyobrazić, są to wszystkie aspekty, które poprawią jakość Twojego wdrożenia i rollout’ów międzynarodowych!
Na koniec
Możesz dzisiaj działać lokalnie. Możesz pomyśleć, że ta wiadomość jest przeznaczona dla kogoś innego. Ale przez chwilę zastanów się, gdzie jest przyszły rozwój Twojej firmy. Za 3, 5, a może nawet za 10 lat. Nie masz pojęcia, prawda?
Więc jeśli wybierasz nowe rozwiązanie ERP, dlaczego masz się z góry ograniczać? Wybierz dostawcę z ofertą międzynarodową i zostaw otwórz te drzwi przed sobą.
Masz pytania? Skontaktuj się z nami!