Dlaczego transformacja cyfrowa wymaga czegoś więcej niż tylko technologii
Transformacja cyfrowa jest często zbyt ściśle związana tylko z technologią, a mniej związana ze zdolnością technologii do ulepszania funkcji biznesowych. W przeciwieństwie do wdrożenia pojedynczego oprogramowania, takiego jak ERP lub CRM, transformacja cyfrowa to proces całkowitej digitalizacji procesów biznesowych, sposobu działania, a nawet sposobu myślenia. Transformacja cyfrowa daje Twojej firmie możliwość przekształcenia organizacji, unowocześnienia procesów biznesowych i współpracy pracowników, ulepszenia produktów i usług oraz umieszczenia klientów w centrum wszystkiego, co robisz.
Klienci mają moc
W dzisiejszym świecie klienci mają moc. Przejrzystość Internetu daje im możliwość do zmiany na alternatywnego dostawcę za pomocą kilku kliknięć. Ci nowocześni klienci mają również duże oczekiwania, jeśli chodzi o tematy takie jak pro-aktywność, transparentność, prędkość, przejrzystość i jakość. Presja na zapewnienie dobrej obsługi klienta jest jeszcze większa, ponieważ każdy błąd lub złe doświadczenie można szybko przekazać opinii publicznej za pośrednictwem mediów społecznościowych i witryn z recenzjami.
Dla wszystkich firm, które stawiają swoich klientów, potencjalnych klientów, członków lub obywateli w centrum działalności, modernizacja procesów biznesowych i odświeżenie wewnętrznego nastawienia jest niczym innym jak kluczowym posunięciem, aby zapewnić zdrową przyszłość!
Nowe technologie – stare procesy
Najczęstszym czynnikiem niepowodzenia w projektach transformacji cyfrowej jest jednak przeniesienie wszystkich istniejących procesów biznesowych, przestarzałych raportów, surowych danych i starego sposobu myślenia z lokalnego systemu do chmury. Kontynuowanie korzystania ze starych procesów i tradycyjnego sposobu myślenia po przejściu na technologię cyfrową jest odpowiednikiem trzymania starego wina w nowych butelkach. Firmy, które wybiorą ten scenariusz, narażają się na utratę czasu, budżetu, energii i dynamiki.
Sukces w projektach transformacji cyfrowej zaczyna się w sali konferencyjnej, a nie w dziale IT!
Niektóre z kluczowych elementów sukcesu transformacji to jasna wizja, prawdziwe zaangażowanie kierownictwa, czas i budżet na zmiany organizacyjne oraz dobra komunikacja.
Jeśli masz wrażenie, że transformacja cyfrowa to „tylko kolejny projekt informatyczny”, to najwyższy czas na działanie. Szukaj inspiracji. Czytaj książki. Weź udział w warsztatach. I upewnij się, że Twoje kierownictwo jest też zaangażowane w ten proces!
Mimo wszystko lepiej jest zdobyć te spostrzeżenia przed rozpoczęciem projektu niż w momencie niepowodzenia projektu.
Masz pytania? Skontaktuj się z nami!